ARA
İkraz Hakkında

İkraz başvuru kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.

 

1. Üyelerimizin nakit ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla, üye birikimlerinden oluşan ve Sandığımız kaynaklarından kullandırılan ikraz çeşitleri aşağıda sıralanmıştır;

 

2.  İkraz başvuru süreci 2 adımdan oluşmaktadır;

a)  Üye bilgi sistemi aracılığı ile ikraz ön başvurusunun yapılması,

b)  İkraz çeşidine göre istenilen belgelerin Sandık Genel Müdürlüğüne elden veya posta yoluyla gönderilmesi,

 

3) İkrazlara uygulanacak nema oranları, İkraz ödeme gününden bir önceki iş günü ikraz komisyonunca temin edilen Türkiye Bankalar Birliğine kayıtlı aktif büyüklüklerine göre ilk 10 (on) banka arasından ilk 5 bankanın; oran alınamaması durumunda ilk 10 (on) banka içerisinde takip eden bankanın aynı vadelere uyguladığı aylık Tüketici Kredi Faizlerinin aritmetik ortalamasından, ikraz komisyonunun değerlendirmesi ile belirlenen oranlarda indirim yapılarak belirlenir.

 

4) İkraz verilmesine karar verilen üyeden;

a) Nema, damga vergisi, ikraz hayat sigorta primi tahsil edilir.

b) Kefalet sigortası kapsamında ikraz kullanacak üyeler için, a bendinde belirtilen kesintilere ilaveten ikraz kefalet sigorta primi tahsil edilir.

c) Üyenin aynı türe ait (evlilik ve gayrimenkul ikrazı hariç) devam eden ikraz borcu bulunması halinde (taksitlerinin en az yarısının ödenmiş olması şartı ile), bu ikraza ait borç bakiyesi gönderilecek ikrazdan peşin olarak tahsil edilir.

 

*** İkraz yönetmeliği gereğince; İkraz alan üyenin ilk taksit ödeme günü, takip eden ayın maaş ödeme günüdür. İlksan kesintilerinin, üyelerin maaşlarından harcama birimleri veya İlksan tarafından Hazine ve Maliye Bakanlığı sistemi üzerinden yapılması sağlanır.

     Ayrıca; manuel ödeme yapmak isteyen üyelerimiz, Sandık banka hesabına internet bankacılığı ile banka şubeleri veya bankamatikler yolu ile (Akbank T.A.Ş. Ankara Cebeci Şubesi TR65 0004 6000 1788 8000 1700 04 nolu manuel ikraz tahsilatları Sandık hesabına) para yatırarak ödeme yapabilmektedir. Manuel ödeme yapmak isteyen üyelerimiz gerek ödeme tutarları gerekse banka bilgileri hakkında Sandığımızın 444 1943 numaralı çağrı merkezinden, Genel Müdürlüğe bağlı Muhasebe ve Mali İşler Müdürlüğünden veya www.ilksan.gov.tr internet adresi üye bilgi sistemi üzerinden bilgi edinebilirler.